ចែករំលែកនៅលើ
គោលបំណងអភិវឌ្ឍន៍
ជាផ្នែកមួយនៃផែនការមេសមុទ្រកម្ពុជាដ៏ល្អិតល្អន់ កោះកុងកំពុងអនុវត្តផែនការអភិវឌ្ឍន៍រយៈពេល 15 ឆ្នាំក្នុង 3 ដំណាក់កាលអភិវឌ្ឍន៍។

ដំណាក់កាលទី១
(២០៣០)
២០៣០៖ បង្កើតមូលដ្ឋានគ្រឹះសម្រាប់ឧស្សាហកម្មដែលមានឧត្តមភាពស្រាប់ និងអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចបៃតង
ការសម្រួលដល់ការធ្វើពាណិជ្ជកម្មនិងកម្មន្តសាលឆ្លងព្រំដែន តាមរយៈការលើកកម្ពស់កំពង់ផែស្ងួតនិងតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសនាងកុក កោះកុង
ផ្តល់អាទិភាពដល់ការអភិវឌ្ឍតំបន់ទេសចរណ៍ឆ្នេរក្នុងតំបន់តារាសាគរ
ពង្រឹងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដឹកជញ្ជូន ឃ្លាំងស្តុកនិងកន្លែងស្នាក់នៅក្នុងតំបន់អេកូទេសចរណ៍
បង្កើនភាពទាក់ទាញនិងកន្លែងកម្សាន្តធម្មជាតិ
កែលម្អទីតាំងនិងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទស្សនាទេសភាពនានា ព្រមទាំងការទាក់ទាញសណ្ឋាគារល្បីៗ
អភិវឌ្ឍតំបន់ជួញដូរកាបូនក្នុងតំបន់ព្រៃឈើនិងព្រៃកោងកាង

ដំណាក់កាលទី២
(២០៣៥)
ឆ្នាំ២០៣៥៖ការពង្រីកឧស្សាហកម្មដែលមានឧត្តមភាពស្រាប់និងលើកកម្ពស់ខ្សែច្រវាក់ឧស្សាហកម្ម
រក្សាកិច្ចសហប្រតិបត្តិការប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពជាមួយថៃនិងខេត្តជិតខាង
ទាក់ទាញសហគ្រាសឈានមុខគេតាមខ្សែច្រវាក់តម្លៃឧស្សាហកម្ម
ពង្រីកខ្សែច្រវាក់ឧស្សាហកម្ម ដោយពង្រីកមុខងារផលិតកម្មនានានៃតំណភ្ជាប់ឧស្សាហកម្ម

ដំណាក់កាលទី៣
(២០៤០)
ឆ្នាំ២០៤០៖ បង្កើតមជ្ឈមណ្ឌលសេដ្ឋកិច្ចបៃតងប្រកបដោយចីរភាព
អភិវឌ្ឍមជ្ឈមណ្ឌលជួញដូរកាបូន ដើម្បីធ្វើឱ្យសេដ្ឋកិច្ចបៃតងក្លាយជាប្រភពហិរញ្ញវត្ថុសំខាន់និងជាមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចនៅក្នុងខេត្តកោះកុង
ប្រែក្លាយខេត្តកោះកុង ជាគោលដៅទេសចរណ៍ធម្មជាតិដ៏ល្បីមួយ ក្រោមទម្រង់អភិវឌ្ឍភាតរបរិស្ថាន (eco-friendly)
ធានាសមត្ថភាពនៃថាមពលបៃតង អាចបំពេញតម្រូវការថាមពលនៃការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចសង្គមក្នុងតំបន់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។
ក្របខ័ណ្ឌរៀបចំដែនដី
ដោយផ្អែកលើស្ថានភាពភូមិសាស្ត្រធម្មជាតិបច្ចុប្បន្ន ខេត្តកោះកុងនឹងបង្កើតក្របខ័ណ្ឌរៀបចំតំបន់ជា "តំបន់ស្នូល២ គន្លងអភិវឌ្ឍន៍៤"។ រចនាសម្ព័ន្ធនេះ ត្រូវគាំទ្រដោយហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដឹកជញ្ជូនសំខាន់ៗ រួមមានកំពង់ផែកោះកុងនិងអាកាសយានដ្ឋានតារាសាគរ ព្រមទាំងរបៀងដឹកជញ្ជូនក្នុងតំបន់ដូចជាផ្លូវជាតិលេខ៤៨ ផ្លូវជាតិលេខ១០និងរុក្ខវិថីទេសចរណ៍តាមឆ្នេរដែលកំពុងរៀបចំផែនការ។
- “តំបន់ស្នូល២” សំដៅលើ តំបន់អភិវឌ្ឍន៍ស្នូលទី១ គឺរួមបញ្ចូលក្រុងខេមរភូមិន្ទ កោះកុងក្រៅនិងតំបន់ជុំវិញនៃតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសនាងកុក កោះកុងនិងតំបន់អភិវឌ្ឍន៍ស្នូលទី២ រួមបញ្ជូល តារាសាគរ កោះរ៉ុងនិងកោះជុំវិញ។
- “គន្លងអភិវឌ្ឍន៍៤” សំដៅលើ ១)- គន្លងអភិវឌ្ឍន៍ឆ្នេរដែលមានរមណីយដ្ឋានទេសចរណ៍តាមឆ្នេរសមុទ្រ ព្រែក កោះ កំពង់ផែសមុទ្រនិងតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេស ២)- គន្លងអភិវឌ្ឍន៍ទេសចរណ៍ដែលគាំទ្រដោយរុក្ខវិថីទេសចរណ៍ឆ្នេរ ៣)- គន្លងអភិវឌ្ឍន៍ដឹកជញ្ជូនតាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ៤៨និង ៤)- គន្លងអភិវឌ្ឍន៍ដឹកជញ្ជូនតាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ១០ ដែលតភ្ជាប់ខេត្តបាត់ដំបងនិងខេត្តកោះកុង។
គោលការណ៍ណែនាំនៃការរៀបចំដែនដី
តំបន់អភិវឌ្ឍន៍ស្នូលទី១ គ្របដណ្ដប់លើទីរួមខេត្តកោះកុងនិងតំបន់នានាជុំវិញទីក្រុងដែលរួមមាន ឧទ្យានជាតិ ព្រៃកោងកាង វាលស្មៅសមុទ្រ កោះ កំពង់ផែសមុទ្រ កំពង់ផែនេសាទ លំនៅដ្ឋាន តំបន់ឧស្សាហកម្ម។ល។ តំបន់អភិវឌ្ឍន៍នេះចាំបាច់អនុលោមទៅតាមតម្រូវការពាក់ព័ន្ធសម្រាប់ការការពារបរិស្ថានដែលស្របនឹងការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច។ ជាដំបូង តំបន់អភិវឌ្ឍន៍នេះ ត្រូវតែការពារឱ្យបានត្រឹមត្រូវនូវតំបន់ព្រៃកោងកាងនិងជម្រកជលផលសំខាន់ៗផ្សេងទៀត ដូចជាស្មៅសមុទ្រនិងផ្កាថ្មនៅតាមឆ្នេរសមុទ្រ ហើយប្រើប្រាស់ធនធានឆ្នេរសមុទ្រឱ្យបានពេញលេញ ដោយផ្តោតលើការអភិវឌ្ឍទេសចរណ៍ដែលមានលក្ខណៈសម្បត្តិបែបកោះ ទេសចរនៅតាមឆ្នេរប៉ែកខាងលិចនៃខេត្តកោះកុង។ ការអភិវឌ្ឍតំបន់នេះ ត្រូវមានការតភ្ជាប់ទៅនឹងតំបន់ទេសចរណ៍នៅតាមឆ្នេរ តាមរយៈការសាងសង់ស្ថានីយផែទេសចរណ៍តាមបណ្តោយឆ្នេរនិងការតភ្ជាប់ឆ្នេរសមុទ្រ កោះនិងតំបន់ទេសចរណ៍ក្នុងខេត្តកោះកុង។ លើសពីនេះ តំបន់នេះត្រូវជ្រើសយកសួនឧស្សាហកម្ម ធ្វើជាតំបន់តែមួយគត់សម្រាប់ការអភិវឌ្ឍឧស្សាហកម្ម ព្រមទាំងអភិវឌ្ឍបន្ថែម តំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសគីរីសាគរ កោះកុង ដោយផ្អែកលើការកែលម្អនិងការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសនាងកុក កោះកុង និងបម្រុងទុកដីទំហំ២គីឡូម៉ែត្រការ៉េ សម្រាប់សួនឡូជីស្ទីកឧស្សាហកម្មជុំវិញអាកាស-យានដ្ឋានកោះកុង ដើម្បីផ្តល់ភាពងាយស្រួល សម្រាប់ការអភិវឌ្ឍការកែច្នៃកសិកម្ម ការកែច្នៃជីវសាស្ត្រនិងអាហារ ពាណិជ្ជកម្មនិងឧស្សាហកម្មផ្សេងទៀត បន្ទាប់ពីផ្លូវជាតិលេខ១០ បានសាងសង់រួចរាល់និងបើកដំណើរការឱ្យធ្វើចរាចរណ៍។
តំបន់អភិវឌ្ឍន៍ស្នូលទី២ គ្របដណ្តប់លើតំបន់តារាសាគរនៃខេត្តកោះកុង និងកោះដែលនៅជុំវិញតំបន់នោះ។ ជាមួយនឹងធនធានទេសចរណ៍លំដាប់ពិភពលោកដូចជា ឆ្នេរ កោះ ព្រៃកោងកាងនិងឧទ្យានជាតិ តំបន់អភិវឌ្ឍន៍នេះ នឹងមានភាពទាក់ទាញសម្រាប់ភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិ ព្រមទាំងអាចបង្កើតនូវរមណីយដ្ឋានទេសចរណ៍ចម្រុះនិងតំបន់ដែលមានទេសភាពស្អាត។ តំបន់នេះ នឹងត្រូវផ្តោតលើការអភិវឌ្ឍដែលមានមុខងារដូចជា ទេសចរណ៍កោះ សួនកម្សាន្ត សណ្ឋាគារលំដាប់ខ្ពស់ បឹងហ្គាឡូ ឧស្សាហកម្មកម្សាន្តនិងទេសចរណ៍សុខភាព។ លើសពីនេះ តំបន់នេះនឹងត្រូវអភិវឌ្ឍទេសចរណ៍លំដាប់ខ្ពស់ និងកន្លែងកម្សាន្តក្នុងទម្រង់ "កោះមួយ រមណីយដ្ឋានមួយ" ដើម្បីធានាបាននូវការអភិវឌ្ឍកោះប្រកបដោយនិរន្តរភាពនិងបង្ហាញពីបទពិសោធទេសចរណ៍ប្លែកពីគេនិងមានលក្ខណៈផ្ទាល់ខ្លួន។ ជាងនេះទៅទៀត ការអភិវឌ្ឍតំបន់នេះ ត្រូវតែពង្រឹងការតភ្ជាប់ការដឹកជញ្ជូនលឿនរវាងអាកាសយានដ្ឋានតារាសាគរនិងតំបន់ទេសចរណ៍ ការសាងសង់កំពង់ផែទេសចរណ៍និងជំរុញការអភិវឌ្ឍឆ្នេរសមុទ្រ ដោយរួមបញ្ចូលខេត្តកោះកុង ក្រុមកោះនៅជុំវិញនិងកោះរ៉ុង ឱ្យរីកចម្រើនទៅជាគោលដៅទេសចរណ៍លំដាប់ពិភពលោកសម្រាប់ដំណើរកម្សាន្ត។
គ្រឹះស្ថានអាកាស
គ្រឹះស្ថានអាកាសរាជរដ្ឋាភិបាលនុយកាលថ្មីមួយ, "១ កែក, ១ ដង, ៣ ទីក្រុង និង ១ ស្រុក, ពហុកំណត់", ត្រូវបានផ្តល់សំណើពឹងផ្អែកលើភូមិវិទ្យាធម្មជាតិរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល និងគោលដៅយុទ្ធសាស្ត្រនៃការអភិវឌ្ឍន៍របស់ MPSEZ។ គ្រឹះស្ថាននេះបានប្រើប្រាស់សាស្ត្រារស្ដីដូចជា ពហុកម្រាញ់ស៊ីហានូកវីឡា, ពហុកម្រាញ់អន្តរជាតិស្ទឹងហាវ , ពហុកម្រាញ់អន្តរជាតិស៊ីហានុក, និង ដងចរាចរព័ត៌មានតំបន់ ដូចជា ផ្លូវជាតិនំ.៤ និង ផ្លូវអេក្សប្រយុទ្ធ PP-SHV។
គំនិត "១ កែក, ១ ដង, ៣ ទីក្រុង និង ១ ស្រុក, ពហុកំណត់" មានទីកាន់កម្មវិធីអភិវឌ្ឍន៍ឆ្នេរកម្ពុជា, ដងអភិវឌ្ឍន៍សេដ្ឋកិច្ច, ទីក្រុងស៊ីហានុច-ព្រៃណាំបញ្ចូល, ទីក្រុងស្ទឹងហាវ, ទីក្រុងកោះរ៉ុង, ស្រុកកំពង់សෙីឡា និងទីក្រុងបរមជ័យមួយ។ គ្រឹះស្ថាននេះបានដាក់ស្រុកព្រះសីហនុជា "មេ" នៃដងចរាចរនាសារជាតិ PP-SHV និង "កណ្តាល" នៃដងអភិវឌ្ឍន៍ឆ្នេនៅកម្ពុជាខាងកើត។